2014. november 14., péntek

Transformers: A kihalás kora értékelés

Gyermekkorom egyik kedvenc időtöltése volt az autóból átalakuló robotokat nyüstölni. Drága kicsi lányomnak átalakulós autó-robotja nem hiszem, hogy lesz, de hogy ezt a filmet sem fogja csípni, az is biztos... SPOILER VESZÉLY!!!

Az előző résznél is már rezgett a léc szerintem, de ez a butuló tendencia folytatódni látszik. A készítők örülhettek, mert a film tarolt a mozikban, de csak azért mert "transzformersz". Sok-sok oldalon (igen, enkóron meg aszfalton is) írták kommentbe, hogy nagyon ajánlják a filmet, mert "húdejajdeaztamindenit", de nem. Sajnos nem.

A film elején szép színek, szép emberek, festői, nyugodt farmos környezet fogadott. Még jót is tett a szememnek. Aztán kiderült, hogy egész véletlen egy feltaláló a roncstelepről VÉLETLEN egy Optimus fővezért vitt haza a kukából. Aztán erre berág a szupertitkos űrkommandó, aki szövetkezett az amerikai rosszakkal és beindul a véget nem érő atom darálás. Annyi "látványos" (néhol nekem nagyon nevetséges, önmagát parodizáló megvalósítás) momentum volt ebben a 2 óra 45 perces csodában, mint az első három részben együtt. De láttam már ennél sokkal szebbet is!

A szereplők szimpatikusak voltak elsőre, de hogy az egyik fő gonosznak hogy lehet egy legyintéssel megbocsájtani, hogy veszélybe sodorta fajunk létezését (és felrobbantotta a pajtát is!!!!!), azt nem értem. Az apa-lánya-pasija hármas egy idő után idegesítő volt, erőltetett humor számomra.
Az autóbotok viszont jó arcok, a szivaros jó pofa, ahogy oltja a többieket. Űrdongótól tetszett a reakció a gyárban kapott hideg zuhanytól. A szamuráj karattyolást bölcsességről és egyéb, számomra emberi értékekről, nekem nem jött át. Mert nem ember. Nehogy már egy autóbot szamurájként bölcselkedjen itt nekem. De fátylat rá, ez nem változtat semmin.

Végszó: A film nem fog bennem maradandó nyomot hagyni, ahogy az első három sem. Látvány pipa, Transzformerek pipa, de ebből a két alkotóelemből + pénzből nem lesz jó film. Én ennyi animácókra, render feladatokra elszórt pénzből megcsináltam volna egy "Drágám, a kölykök összementek" és egy Transzformers keresztezést, ahogy a gyerekek rácsodálkoznak, hogy "Nézd anyu! Beszél meg magától megy, megy átalakul a meccsbokszom". Szerintem az jobb lett volna, pláne több, mint 2 és fél órában.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése