2015. augusztus 11., kedd

Hogyan szerezd vissza ellopott Steam / Origin / bármilyen fiókodat?

A történet egy megbízható online adok-veszek csoportban kezdődött. Meghirdettem cserére az egyik játékos fiók-hozzáférésemet. Majd jött az első érdeklődő. M. Ákosnak hívják.

A következő beszélgetés zajlott le:







A fiatalember köszönés nélkül távozott. Ilyenkor a legtöbb esetben a sértettek közzéteszik a csaló nevét, profilját, aztán belenyugodnak abba, hogy ellopták a tulajdonukat. Az én esetemben ez nem vállalható (szerintem egyik esetben sem). Úgy döntöttem, a végére járok a dolognak.

A feleségem facebook profiljáról írtam neki egy üzenetet, amiben felszólítottam a kihagyhatatlan lehetőségének elfogadására, miszerint ha visszaadja, amit ellopott, abban az esetben elállok az ügy jogi útra terelésétől. Az ominózus hozzáférés értéke cirka 20 ezer forint, így bűncselekményt követett el.

Erre nem érkezett válasz. Ezért tovább keresgéltem és feltehetőleg megtaláltam az illető édesanyját facebookon. A következő levelet írtam:


Tisztelt Cím (nem írom ki a nevet)!

Fölker Csaba vagyok, rendszergazda. (Mohácsi tankerület)

Feltételezem, hogy M. Ákos rokona lehet, ezért keresem meg önt. A fent említett fiatalember tagja egy online "adok-veszek" csoportnak: https://www.facebook.com/groups/708266939218584/ ahol sajnos nagyon elszaporodtak a csalók, akik csak átvesznek egy játék/program hozzáférést, aztán lelépnek a kívánt csereáru átadása nélkül. 

M. Ákos az én hozzáférésemet tulajdonította el, jóhiszeműségemet kihasználva. A hozzáférésem hozzávetőleges értéke 20 ezer forint körül van, mivel 2 premier játékot is tartalmazott. Az eltulajdonítást bizonyítani többféleképpen is tudom. Az volna a tiszteletteljes kérésem, hogy amennyiben kapcsolatban van Ákossal, lenne oly szíves jobb belátásra bírni, hogy szolgáltassa vissza azt, ami nem az övé? Ha így tesz, az esetben eltekintek a feljelentéstől és mindenféle jogi következmény nélkül köszönünk el egymástól. Én sajnos nem tudtam vele kapcsolatban maradni, mert az eset után letiltott facebookon, így nem érem el sehogy. A feleségem profiljáról írtam neki egy üzenetet, melyben személyes találkozót javasoltam. 

Köszönöm a segítséget!

Erre a levélre sem vártam választ, mivel későre járt már. Ebben a tudatban én is nyugovóra tértem.

Ma reggel elindultam munkába és M. Ákos írt.





Visszakaptam a tulajdonom és bevallom őszintén, örültem, hogy nem kellett Ákos édasnyját felhívnom. Praktikának ajánlanám egyébként a mobilszolgáltatók online tudakozóját. Én csak annyit tettem hogy a települést és a keresett előfizető nevét adtam meg a szűrési opciónak és máris megvolt az összes gyönki telefonszám az adott névvel.

Ákos nem volt tisztában a lehetséges következményekkel, pedig nagyon rosszul járt volna azzal, ha a büntetett előéletűek táborát erősítené. Ahogy néztem a képeit a profilján, nagyon rá sem szorult a lopásra. Nem értem mi szükség volt erre. De szerencsére a legjobb módon zárult a dolog.

A csoportban gyakran fordul elő az ilyesmi, de NEM szabad elfogadni, hogy így jártatok! Járjatok utána, kérjetek segítséget! Eszmei és anyagi értékekről beszélünk! Tessék komolyan venni és komolyan kezelni ezeket a dolgokat! Remélem (talán az egész csoport nevében is mondhatom), hogy ez az eset elrettenti a lopni-csalni vágyókat. Talán nem csak egy álom a tulajok és felhasználók számára egyaránt, hogy ne úgy kezdjük a hirdetést, hogy "előre nem adok".

Én továbbra is adok előre, ahogy eddig is, bizalmam minden csoporttag felé van ugyanúgy, de ha meglopnak, átvernek, azt nem hagyom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése